Franchising, retail, business



 

Aldi, Lidl and Co-op take market share from big four UK supermarkets in run-up to Christmas

01Aldi

The Co-op, Aldi and Lidl are outpacing the UK’s big four supermarkets in the run-up to the crucial Christmas period, according to new data.

Co-op grew market share 4.5 per cent in the 12 weeks to 2 December while he UK’s largest supermarket chain Tesco was down 0.1 per cent and Sainsbury’s 0.2 per cent.

Discounters Aldi and Lidl continued to take chunks out of their bigger, more established rivals with 12.2 per cent and 11.2 per cent expansion of market share respectively, a report from Kantar Worldpanel found.

British supermarkets are bracing for record-breaking Christmas sales despite doom and gloom on the high street which has seen hundreds of shops close and thousands of jobs axed.

Sales of seasonal favourites jumped in November with more than one in eight households having already bought a Christmas pudding, while boxed chocolate and Brussel sprout sales have reached £292m and £18m respectively.

Shoppers have been helped by a welcome fall in grocery price inflation from 3.2 per cent to 1.6 per cent, easing the squeeze on housegold budgets.

With Christmas Day falling on a Tuesday, Saturday 22 December is set to be the busiest shopping day of the year, said Kantar’s Fraser McKevitt.

“Because of the way Christmas falls, grocers have an extra trading day this year meaning overall sales in December – up to and including Christmas Eve – could reach £10bn.

“Despite an uncertain political climate taking its toll on consumer confidence, shoppers are still willing to spend that little bit extra on more expensive goods.

“Total premium own-label lines are growing at 5.5 per cent, which could lead to record sales in this price tier of £1.1bn over the 12-week period.”

Overall supermarket sales growth slipped to its slowest pace since March 2017 as consumers made less trips to the shops than they did over the hot summer.

Black Friday – which fell on 23 November – had little impact on supermarkets but saw footfall to entertainment, toy and electrical retailers nearly double.

Westfield shopping centres continued the positive numbers into December with a bumper weekend of 827,000 visitors at its two London locations.

The 7-9 December saw 14 per cent more visitors than on the same weekend last year, owner Unibail-Rodamco-Westfield revealed.

The company is looking forward to an "extremely busy end to the festive period in 2018", said chief marketing officer for Europe, Myf Ryan.

Meanwhile, Marks and Spencer was named top food retailer in a survey on brand loyalty, with 57 per cent of shoppers saying they had always had a positive experience there.

Tesco was second followed by Aldi in third place, the poll by Sodexo Engage found.

Ben Chapman

Fonte:https://www.msn.com/en-gb/money/companies/aldi-lidl-and-co-op-take-market-share-from-big-four-uk-supermarkets-in-run-up-to-christmas/ar-BBQNpqL?ocid=spartanntp

LEGGI GLI ALTRI BLOG


Disclaimer per contenuti blog

Questo blog non rappresenta una testata giornalistica in quanto viene aggiornato senza alcuna periodicità. Non può pertanto considerarsi un prodotto editoriale ai sensi della legge n° 62 del 7.03.2001. L'autore non è responsabile per quanto pubblicato dai lettori nei commenti ad ogni post.Verranno cancellati i commenti ritenuti offensivi o lesivi dell’immagine o dell’onorabilità di terzi, di genere spam, razzisti o che contengano dati personali non conformi al rispetto delle norme sulla Privacy. Alcuni testi o immagini inserite in questo blog sono tratte da internet e, pertanto, considerate di pubblico dominio; qualora la loro pubblicazione violasse eventuali diritti d'autore, vogliate comunicarlo via email. Saranno immediatamente rimossi.L'autore del blog non è responsabile dei siti collegati tramite link né del loro contenuto che può essere soggetto a variazioni nel tempo. 

GIAPPONE 2019

 

franchise expo paris 2019

 

ImmagineCompanyProfileUK2ImmagineCompanyProfileIT2

Logo Store inout BrD piccoloL’idea di creare un blog giornaliero per  il mondo del retail nasce grazie ai continui feedback positivi che riceviamo dalle notizie condivise attraverso diversi canali.
Rivolto a tutte le tipologie di distribuzione presenti sul mercato: dal dettaglio ai grandi mall, dal commercio locale e nazionale alle catene di negozi internazionali, investitori, ai nostri fedeli clienti e chiunque altro è realmente interessato allo studio e all'approfondimento su ciò che guida il comportamento dei consumatori. E' anche un blog per tutti coloro i quali lavorano già nel mondo del Retail.
Verranno condivise le loro esperienze, le loro attitudini e le loro experties. Un blog di condivisione, quindi.
Ospitato sul sito della BRD Consulting, che da decenni lavora nel mondo distributivo Italiano ed Internazionale, il blog Store in & out riguarderà il business, i marchi e i comportamenti d'acquisto propri di alcune delle più grandi aziende.
Ci saranno anche notizie in lingua originale per dare evidenza dell’attenzione della nostra Azienda nei confronti del global.
È possibile raggiungere lo staff  a: info@brdconsulting.it

 

Questo sito utilizza cookie, anche di terze parti. Continuando la navigazione su questo sito accetti che vengano utilizzati.