Franchising, retail, business



 

New Battersea Power Station shopping centre to create 17,000 jobs

01battersea power station retail announcement min

Battersea Power Station is set to create 17,000 jobs when it reopens as a shopping centre in 2021.

Luxury and beauty brands like Hugo Boss, Jo Malone and Space NK will open new branches in the Grade II-listed former coal-fired power plant on the south bank of the river Thames.

They will join boxing world champion Anthony Joshua's gym and more than 100 other shops and restaurants.

Sam Cotton, who runs retail leasing at the Battersea Power Station Development Company, which is running the rebuilding programme, said that it was important for the new shops at the power station to reflect the needs of the local community.

He added: "This is a very under-served part of London in terms of shopping and retail... we wanted to serve every price point."

The development will include a new Northern line Tube station. The closest public transport station is currently Battersea Park, around ten minutes' walk away.

Mr Cotton continued: "The new Tube station will be a great addition to the area, as transport isn't our strongest point at the moment."

Lets have been agreed for 70 per cent of commercial space in the new shopping centre, which will open late next year.

As well as the shopping centre, the developers have converted part of the site into more than 1,000 new flats.

Mr Cotton did not comment on the timeline for agreeing new contracts with retailers, but said developers were keen to finalise as many leases as possible before the shopping centre opens.

Earlier this year, hundreds of planned flats were put on hold, with the space given over to new offices. The change was due to reasons of balance, according to developers.

The Battersea ​Power Station Development Company is owned by Malaysian companies S P Setia Berhad, Sime Darby, and Employees Provident Fund.

Simon Murphy, chief executive of Battersea Power Station Development Company, said: “We are delighted to be partnering with these exciting brands which set the tone for our retail and leisure offering inside the Power Station.

"On behalf of our Malaysian shareholders we are delivering a destination for our local community as well as London and far beyond.

"We enter 2020 with a very strong pipeline of retail and leisure brands intending to make the Power Station their home, which we will announce over the course of the year as we begin counting down the days to the opening of this historic landmark in 2021.”

Fonte:https://www.standard.co.uk/news/london/battersea-power-station-new-jobs-a4376261.html?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1583181328


Disclaimer per contenuti blog

Questo blog non rappresenta una testata giornalistica in quanto viene aggiornato senza alcuna periodicità. Non può pertanto considerarsi un prodotto editoriale ai sensi della legge n° 62 del 7.03.2001. L'autore non è responsabile per quanto pubblicato dai lettori nei commenti ad ogni post.Verranno cancellati i commenti ritenuti offensivi o lesivi dell’immagine o dell’onorabilità di terzi, di genere spam, razzisti o che contengano dati personali non conformi al rispetto delle norme sulla Privacy. Alcuni testi o immagini inserite in questo blog sono tratte da internet e, pertanto, considerate di pubblico dominio; qualora la loro pubblicazione violasse eventuali diritti d'autore, vogliate comunicarlo via email. Saranno immediatamente rimossi.L'autore del blog non è responsabile dei siti collegati tramite link né del loro contenuto che può essere soggetto a variazioni nel tempo. 

fiera Japan 2020

 

FEP anim UK 245x350 P3

 

ImmagineCompanyProfileUK2ImmagineCompanyProfileIT2

Logo Store inout BrD piccoloL’idea di creare un blog giornaliero per  il mondo del retail nasce grazie ai continui feedback positivi che riceviamo dalle notizie condivise attraverso diversi canali.
Rivolto a tutte le tipologie di distribuzione presenti sul mercato: dal dettaglio ai grandi mall, dal commercio locale e nazionale alle catene di negozi internazionali, investitori, ai nostri fedeli clienti e chiunque altro è realmente interessato allo studio e all'approfondimento su ciò che guida il comportamento dei consumatori. E' anche un blog per tutti coloro i quali lavorano già nel mondo del Retail.
Verranno condivise le loro esperienze, le loro attitudini e le loro experties. Un blog di condivisione, quindi.
Ospitato sul sito della BRD Consulting, che da decenni lavora nel mondo distributivo Italiano ed Internazionale, il blog Store in & out riguarderà il business, i marchi e i comportamenti d'acquisto propri di alcune delle più grandi aziende.
Ci saranno anche notizie in lingua originale per dare evidenza dell’attenzione della nostra Azienda nei confronti del global.
È possibile raggiungere lo staff  a: info@brdconsulting.it

 

Questo sito utilizza cookie, anche di terze parti. Continuando la navigazione su questo sito accetti che vengano utilizzati.